pondělí 30. ledna 2017

Změna

Zdroj Pinterest


Už při vyslovení toho slova mi dříve vstávaly vlasy na hlavě a žaludek se stahoval. Nikdy jsem nepatřila k těm, kteří by nějak s oblibou měnili své vyjeté koleje. Změna byla na mě většinou moc hrrr a pod tlakem a já se s ní prostě nekamarádila.
Plynula jsem životem a pokaždé, když se událo v mém životě něco,co změnu vyžadovalo, tak jsem to nesla s velkou nelibostí a většinou to provázel pláč, nemoc, nebo alespoň nepříjemné pocity v oblasti žaludku.
Strach ze změn pramenil z malého sebevědomí, nízké sebe hodnoty a také neschopnosti vidět prospěšnost a nutnost proměny.Stále jsem se plácala ve svém životě a bála se rozhodovat, protože jsem cítila pokaždé velkou nejistotu, jestli to nebo ono rozhodnutí dobře dopadne a nikdy jsem si nebyla jistá co je správně.
Teprve až ve chvíli, kdy jsem pochopila, že nic není špatně a všechna rozhodnutí nás někam dovedou, teprve když jsem přijala fakt,že ZMĚNA JE ŽIVOT a jen já rozhoduji kdy a jak se uskuteční, teprve pak jsem nastoupila tu zábavnou cestu bez bolesti a nemocí.

Když jsem začala navštěvovat kurzy numerologie, často jsem od mé "učitelky" Marušky slýchávala:
"Když Ti něco v životě nevyhovuje, tak to změň"
Z počátku to bylo obtížné, protože změny byly spojené se strachem, jak to dopadne.
Pomaličku jsem získávala sebe vědomí prostřednictvím malých rozhodnutí, které měly výborné výsledky. 
Začala jsem pracovat s výrokem "mám ráda všechny své vědomé změny v životě, protože mě posouvají dál, blíže k naplnění mých snů a přání"
Miluji hru se slovy a vymýšlení nejrůznějších říkaček a afirmací k danému tématu, které právě řeším.
Používám je jako denní mantru, kterou si opakuji a pak se raduji z jejího zviditelnění v reálném životě.

Trvalo mi delší dobu, než jsem vypozorovala své ukazatele, které mi dávaly jasně najevo, že právě nyní je na změnu ten pravý čas.

Jak jsem to poznala?
Dostávala jsem se do nepříjemných situací, začala jsem potkávat nesympatické lidi, zvýšila se mi nervozita, přestávala fungovat komunikace s dětmi nebo přáteli a nebo jsem rovnou onemocněla.
Většina lidí je zvyklá ze svých problémů obviňovat jiné. Už to dávno nedělám.

OPRAVDU FUNGUJE TVRZENÍ,ŽE VŠECHNO CO SE NÁM V ŽIVOTĚ DĚJE, JSME SI NEJPRVE VYTVOŘILI VE SVÉ HLAVĚ. 
UKAZOVÁNÍM PRSTU NA JINÉ A OBVIŇOVÁNÍM SE JEN VYČERPÁVÁME.

Začátkem roku jsem opět stála před otázkou kam mé kroky budou směřovat a jak si to přeji dál. Pro samou práci a projekty jsem přestávala vidět ty krásné malé chvilky  s dětmi při hře, nebo povídání u společného vaření, přestaly mě uspokojovat "obyčejné" věci a pořád jsem potřebovala pro svůj život prožívat něco výjimečného. 
Zapomínala jsem tvořit a dělat věci, které mám ráda, protože jsem stále čekala na impulzy, které přijdou. Nervozita a únava narůstaly a spánek ubýval. Ideální čas na změnu.
Vzpomněla jsem si na jednu svou kolegyni, která nám na psychologickém kurzu vyprávěla, že právě změny ji dostaly z těžké nemoci. Každý den udělá ve svém životě několik malých změn. Do práce chodí pokaždé jinou cestou, jídla vaří pokaždé s jiným kořením a často přestavuje byt.
Moc jí to pomáhá.Proč to nezkusit?

Včera jsem opět začala i já a je mi krásně.
O tom jaké konkrétní změny si ve svém životě tvořím napíšu zase příště.


Když budete chtít, tak si pusťte tuto krásnou hudbu a zkuste se zamyslet, jak to máte se změnami Vy a co ve Vás slovo, nebo představa změny vyvolává.
Ráda si přečtu Vaše zkušenosti. Jste mi velkou inspirací moji milí čtenáři.
Mějte krásné dny.
Bi

4 komentáře:

  1. Cesta mne zavedla až sem k Vám, postupně budu pročítat tam a zpátky, beru to jako Změnu, kterou i já mám sama v sobě udělat.
    Díky.
    Ála

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Álo.
    Děkuji za milá slova, vítám Vás u sebe na srdcové cestě a doufám, že najdete všechno, co si Vaše Duše žádá.
    Krásné dny a těším se na další řádky od Vás.
    Bi

    OdpovědětVymazat
  3. Děkuju za inspirativní článek, hodně se ve Vašich slovech poznávám, už jsem si kolikrát myslela, že se to děje snad jenom mě s tím rozhodováním. Pomalu na tím pracuju, rozhoduju se spontánně o maličkostech, větších věcích pomaleji, ale věřím, že to půjde, snad :) Je pro mě důležité si uvědomit, že není špatné rozhodnutí, jen zkušenosti. Pak se ušetřím několika denního stresu a strachu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zuzanko vítám Vás u sebe na blogu.Je to ze začátku trošku fuška,ale stojí to za to:-)krásné dny snadných rozhodování přeji

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..