úterý 3. listopadu 2015

Proč je dobré udržovat smysluplná přátelství?

Zdroj Pinterest nástěnka Mariánka Felnerová

Co je to za otázku?,možná se zeptáte..

Přidávám tedy podotázku :máte kolem sebe přátele,se kterými vás přátelský vztah opravdu naplňuje a dává vám tu oporu,pochopení,radost,zájem a já nevím co vše si člověk může ještě s přítelem prožít?

Mám jednu skvělou kamarádku..Mám ji moc ráda..
Bohužel jsem si v posledních měsících začala uvědomovat,že mě naše komunikace netěší tak jako dřív..
Bydlíme od sebe daleko a vídáme se párkrát do roka..
Telefonovaly jsme si skoro denně..
Většinou někam běžela,vařila,nebo dělala něco jiného a do toho švitořila..
Má dvě práce..Jak tvrdí ona, nemá moc prostoru na telefony..
Přitom to byla většinou ona kdo volával..
Má totiž trable s láskou..

Dostala jsem se do pozice diktafonu,který nahrával monology a ve chvíli, kdy chtěl něco říct,tak došly baterky:-(hovor ukončen..
Jednou mi nebylo moc dobře na duši..
Zrovna ve chvíli,kdy jsem to hodlala přiznat a vyklopit, mi kamarádka řekla :"jdu si dávat natáčky",zavolej pak...
Pak jsem byla v práci a pak jsem byla s dětmi a pak...
Pak se můj smutek ještě prohloubil,protože jsem si uvědomila,že už z toho nemám radost..
Že už se netěším na naše rozhovory ,tak jako dřív,protože většinou nestihnu nic říct...

Můj oblíbený Petr Casanova to krásně popsal v jednom ze svých článků..
 Napsal,že pokud stále vhazujete do automatu na jízdenky mince a ten automat nechce vydat jízdenku, je dobré se podívat po jiném funkčním automatu...příjem  a výdej..chápeme to všichni..lze aplikovat na jakýkoli vztah..

Nepatřím k lidem,kteří by házeli své přátele přes palubu,obzvláště ty dlouholeté..
Začala jsem jednat,protože nerada strkám hlavu do písku..
Momentálně jsme ve fázi "vyjednávání" a já vyčkávám..
Věřím,že naše přátelství je natolik pevné,aby bylo možné ho opět proměnit v obooustranou radost..
Snad..

Podobné příběhy teď slyším kolem sebe často..
Jeden dává,stojí, kouká a druhý bere a utíká...
Nic není špatně..
Pořád věřím v to,že někteří lidé si to mnoha letech kamarádství neuvědomují a jedou v zajetých kolejích..
Jiní svou pozici "vykotlané vrby" přijali..
Reakce jsou různé..

Proč je pro mě dobré udržovat smysluplná přátelství?
Protože až tady jednou nebudou mi drazí rodiče,až mí synové odejdou z domova, stanou se mí přátelé tím světlým bodem majáku..
Těším  se na to,jak si svá opečovávaná přátelství,která jsou teď často kvůli nedostupnosti  jen telefonní,nebo virtuální,jak si je začnu užívat:-)
Bez opravdových přátel je člověku smutno na světě...



A co vy?
jak vypadají vaše přátelství?

S láskou Bi

6 komentářů:

  1. Měla jsem kamarádku asi dvacet let. Seznámily jsme se přes děti, navštěvovaly jsme se i výlety s rodinami podnikaly. Pak to začlo být tak jak píšeš ty. Ráno zavolala, že už má uvařeno, pere, půjde tam a tam, lila mi to do hlavy a když jsem chtěla něco říct končila. Došlo to tak daleko, že třeba dvacet minut povídala a pak řekla ahoj, aniž by byla zvědavá na můj názor. Pravidelně mě rozhodila. Prostě se z ní stal upír. Už se nebavíme. Já můžu mít za kamarády jen ty , kteří mě zajímají a já je, jsou zvědavi na můj názor a můžeme se svěřovat vzájemně. Zajímavé přitom je, že nejsme stejné "krevní skupiny" a jde to.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jitko..děkuji za Tvou zkušenost..ta vzájemnost je důležitá..asi to bylo pro Tebe také bolestnéodloučení,když jste se znaly tak dlouho a posjovalo vásne zrovna málo..každopádně,pokud přátelství má vydržet,tak vydrží,i když je na čas rozděleno..To jemůj názor..Krásné dnyTi přeji Bi

      Vymazat
  2. Moc hezké zamyšlení...bohužel, stává se, že něco, co lidi spojovalo, časem prostě vyprchá..., lidé opouštějí staré pro nové, aniž by si uvědomovali nevratnost svých kroků.. Pravda ale je, že do vztahu se prostě musí z obou stran investovat, jinak to časem vede k nespokojenosti jednoho a frustraci druhého... Potom může být i rozpad vztahu přínosem. Měj se hezky.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ahoj Radko..
      Díky moc za Tvá slova..Věřím a doufám,že mé přátelství bude opět obnoveno..Myslím,že je v pořádku,když příteli dokážeme říct co nás trápí a ve vztahu přátelském nám přestalo vyhovovat..Pak už je na něm,jak se k tomu postaví..Buď se urazí a nebo se zamyslí a je možné začít trochu jinak:-)Krásné dny..Bi

      Vymazat
  3. Milá Brigit,
    mám také kamarádku.Naše přátelství trvá 42 let.Prožily jsme krásné chvíle jako celé rodiny.Dokonce naše dcery nás navzájem dodnes oslovují této a strejdo.Do dnes to přátelství je velmi hezké.. i když kamarádka před 2 lety ovdověla...ale o přátelství se musí pečovat a to z obou stran.Měj se moc fajn Jiřka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Jiřko..
      Moc děkuji za krásný komentář i malinký střípek o Tvém naplněném přátelství..Máš pravdu..ta oboustranná péče je zapotřebí..krásné dny
      Bi

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..