pátek 8. srpna 2014

Nový svět...

Zdroj Pinterest

Přeji všem krásný den..

Včerejší den jsem se posunula opět kousek dále na mé cestě za poznáním a pochopením o čem ten život vlastně je:-)
Podepsala jsem smlouvu v mé "vysněné" práci a od pondělka začínám..
Opět se vše seběhlo velmi rychle a šlo to tak nějak samo:-)Ale tak už to bývá,když se plní přání..

Poslední tři dny jsem byla v domově pro seniory,abych si alespoň náznakově představila o čem je má nastávající práce v praxi..
Zakusila jsem na vlastní kůži a hlavně nohy,jak se sestřičky naběhají než obstarají všechny,aby byli alespoň trochu spokojenější a šťastnější..
Zažila jsem věci,které v normálním životě nepotkáte a neprožijete..
Viděla jsem mnoho nemoci,beznaděje a samoty,ale také obrovské odhodlání ten život ještě nevzdávat,pokoru,soucit a jemnost při péči o naše nejstarší..
Zažila jsem koupání a sprchování,kdy některé babičky vrněly blahem,když jsem jim pak sušila vlasy fénem,nebo se spokojeně usmívaly,když si lebedily ve speciální bublinkové vaně,ve které se jim určitě na chvíli ulevilo od jejich vnějších a vnitřních bolestí..
Nedovedete si představit ,jak se někteří lidé dokážou radovat jen z toho,že mají dobré jídlo,venku svítí slunce,nebo třeba z toho,že jsem je vzala s vozíčkem na"velký nákup" o poschodí níže a oni si mohou nakoupit polívky(jogurty)..
Když jsem se sestřičkami dělaly běžný servis přes hygienu,jídlo a oblékání,bohužel není moc času popovídat si více,ale jeden den mi daly kolegyně úkol,abych umyla všechna chodítka..
To bylo prostoru panečku..
To jsem se s některými "pěkně zakecala"..

Při této činnosti jsem potkala ženu,která se mi za těch pár dní a chvilek hluboce vryla do srdíčka..
Ukázala mi fotky své rodiny,o svém manželovi a synech mluvila s takovou láskou,že jsem se málem rozplynula blahem,jak takhle krásný život vůbec může někdo prožít..
Měla pokoj sama pro sebe,krásně upravený,voňavý a plný knih..
Hodně čte..Velmi vzdělaná paní..Bylo si s ní o čem povídat..
I přesto,že nemohla moc chodit a byla velmi slabá, byla stále usměvavá a spokojená, nikdy si na nic nestěžovala a za všechno se mohla uděkovat..
Určitě se za ní zase zastavím..mám pro ni nějakou četbu:-)

U této milé paní jsem si uvědomila,jak nám životní postoj a povahové rysy,které pilujeme zůstávají až do stáří a je velkou pravdou,že pokud je někdo optimista a milý člověk, tak mu to zůstává i ve chvílích nejtěžších a nezlomí ho nic..Samozřejmě to platí také obráceně,protože někteří lidé tam byli velmi nepříjemní..Na druhou stranu není se co divit..Každopádně mám na to ověřenou proti zbraň,když se na někoho hezky usmějete,ať je protivný jak chce,okamžitě jihne:-)

To je teď můj "nový svět"..
V pondělí začínám u dívenky v dětském domově..Vůbec nevím co mě čeká,ale moc se těším:-)
Držte mi palce a já vám zase napíšu co jsem na své cestě za pochopením potkala..

Krásné dny vám všem přeji a nezapomeňte si užívat každičký den ve zdraví a lásce..

Bi

8 komentářů:

  1. Držím pěstičky, ať jsi v práci spokojená. :o)
    Prima den,
    J.

    OdpovědětVymazat
  2. Taky držím palce a jsem zvědavá na další článek. Olga

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc Oli..
      Jak to půjde,tak zase napíšu:-)
      Bi

      Vymazat
  3. Přeju Ti, ať najdeš co hledáš. Já pracovala v domově důchodců 7 let a dodnes tvrdím a vím, že to byla ta nejlepší škola na cestě v mé kariéře zdravotní sestry. Ať se Ti daří. Mirka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Mirko..
      Děkuji za povzbuzení..Vím přesně co hledám a kam směřuji..Snad to budeme s dětmi zvládat časově.Mladší syn bude mít teprve pět let..Ale starší a přítel budou pomáhat,tak to určitě zvládneme bez ztráty kytičky:-)
      Děkuji za posdílení zkušenosti..Určitě nás každý takový zážitek a zkušenost posouvají dál,jako tebe ne cestě za zdravotní sestřičkou...Krásný den
      Bi

      Vymazat
  4. ...nádherné čtení...můj šálek kávy...děkuji...Věrka

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Věrko..moc děkuji za návštěvu i milá slova..přijď zas,ráda Tě uvidím:-)
    Krásné dny
    Bi

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..