sobota 31. května 2014

Vkladači myšlenek..

Zdroj Pinterest

Krásné nedělní ráno..

Dnes bych se ráda opět zabývala tématem lidských slov..
Tento pátek jsem shlédla velmi zajímavý a působivý film -Počátek..
Hlavní hrdina filmu se zabývá nabouráváním do mysli jiných lidí, pomocí snů a jeho poslední úkol v tomto příběhu má být vložení myšlenky..
Spočívalo to v tom,aby on a jeho kolegové vykonstruovali ve snu tak uvěřitelný příběh,aby osoba,u které mělo dojít ke změně,jakoby na "vloženou" myšlenku přišla sama..
Hloupost řeknete si třeba..
V posledních týdnech jsem se setkala s pár lidmi, kteří se mi snažili "vkládat" myšlenky a to za bdělého stavu..
Až po shlédnutí tohoto filmu jsem si opět vše dala do souvislostí..
Slova a myšlenky mají opravdu obrovskou moc..
Někdy v nás vyvolávají klid, jako nádherná mořská hladina po dešti a jindy nás popudí a rozbouří v nás emoce..
"Vkládání" myšlenek za bdělého stavu je pro mě každý názor či informace,kterou se rozhodnu přijmout od jiného člověka..
Pokud uvěřím tomu, že gel na celulitidu stačí jen mazat a vše se zázračně ztratí,tak se nemůže stát nic horšího,že budu třeba časem zklamaná,že se tak nestalo..
Pokud vám ale někdo řekne,že váš přítel, přítelkyně vás podvádí,že vaše kamarádka o vás mluví zle, že vaši rodiče vás nemají rádi, že jste vážně nemocní,tak jsou to "vkládání" hodně nebezpečná je velmi důležité,jak s nimi naložíme..
Pokud těmto"vložením" uvěříme,tak mohou mít pro nás až fatální dopady..
Rozpady vztahů,velké sváry v rodině,ukončená přátelství a nemoci..
Takovou obrovskou moc má lidské slovo..
A proč?
Protože mu lidé tuto moc přisoudili a hlavně se ho naučili zneužívat..
Pokud se mi snaží někdo "vložit" myšlenky,které se mi nelíbí,snažím se nevytvářet si domněnky a hlavně chci za každou cenu poznat pravdu,ať je jakákoliv..
Jdu i do konfrontace a konfliktu,abych pochopila..
V minulých týdnech jsem se tedy zdokonalovala odmítat myšlenky "vkladačů" a s tím se snoubí dovednost,umět přijímat kritiku a respektovat názor jiného,i když s ním nesouhlasíme a o jeho "vložení"nestojíme..

Stále musím myslet na Čtyři dohody,kdy pan Jaroslav Dušek ve svém divadelním pojetí velmi komicky předváděl první dohodu-nehřešte slovem a další dohodu-nevytvářejte si domněnky..
Spoustu lidí se smálo a někteří,včetně mě plakali,protože si začali uvědomovat tu sílu a zodpovědnost za každé písmenko,které z našich úst vychází..
Slovo je obrovský dar,ale také velmi nebezpečný nástroj..
Moc vás tedy prosím,dávejte si dobrý pozor s jakým záměrem svá slova používáte a také si dejte pozor na "vkladače"..
Dobře si vybírejte čemu uvěříte a jak budete reagovat na myšlenky a slova,která se vám zrovna nelíbí..

To co vydáváme,tak se nám vrací zpět,ať už jsou to naše  myšlenky či slova,která říkáme..
Chcete li mít ve svém životě lásku-zkuste láskyplně přemýšlet a hovořit..
Sama pak zaplaví váš život..
Zkouším to dnes a denně..Jsem s vámi na cestě..

Krásnou neděli..
Bi

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..