neděle 18. května 2014

Spolu-práce...Coworking..

Zdroj Pinterest

Krásné nedělní ráno milí čtenáři..

Dnes bych vám ráda trochu blíže přiblížila jeden z projektů,ke kterému jsem byla shodou šťastných "náhod"přizvána a kterým jsem docela nadšená..
Takže pěkně od začátku..
Začala jsem před pár měsíci pracovat v nové práci pro mého kamaráda Davida..
Jednoho dne mi zatelefonoval a požádal mě,ať si najdu odkazy na slovo coworking ,že by ho zajímalo co na to říkám..
Nemám moc ráda anglická slova..byla jsem docela skeptická,ovšem pouze do chvíle,než jsem zjistila ,co vlastně coworking znamená a co všechno tento kostrbatý anglický pojem skrývá..
Co to je vlastně coworking?
Mým pohledem nadčasová myšlenka,kdy lidé sdílí jeden prostor,mohou si zde pronajmout stůl,kancelář,zasedací místnost,pracovat,zvát si klienty,pořádat kurzy osobního rozvoje a workshopy..
Na každém správném coworkingovém místě je také prostor pro děti a jejich potřeby,tudíž tento skvělý projekt umožňuje pracovat i maminkám,které mají menší děti a nechtějí je ještě dávat do školek..
Coworkingová centra a prostory mají velké výhody i jakési komunity,kde docházejí lidé nejrůznějších profesí a podle potřeby si mohou pracovně i osobně vypomáhat..
Také se mi velmi líbí sociální rozměr těchto center..
Setkávání lidí,kteří jinak třeba pracují doma,nebo po kavárnách..
V běžném životě by se třeba nikdy nedali do řeči,ale v kavárně či  kuchyňce takového centra jistě pár slov prohodíte a můžete potkat nové spolupracovníky a nebo nové přátele:-)
Myšlenka  a zhmotňování její podoby má neomezené možnosti ..Tedy pro mě:-)

Jak to vypadá v realitě?
David mě seznámil se dvěma úžasnými Markétami,které začaly tuto myšlenku propagovat a realizovat v našem městě,kde žijeme..
Myslím ,že jsme si s holkama docela sedly a začaly jsme malý coworking-spolu-práci pomaličku oblékat do barevných hadříků,aby se u nás ve městě líbil a mohl začít pomaličku růst..
Minulý týden jsme my čtyři zorganizovali první coworkingové setkání,abychom zjistili,jaký je o toto téma u nás v regionu zájem,dali prostor novým nápadům a případným spolupracovníkům..
Hledáme vhodné prostory,také webaře a grafika..
Jsme v procesu tvorby a ten je vždy jeden z  nejinspirativnějších momentů na každé akci..
Právě tvorba,proces,vymýšlení,to mě vždycky baví nejvíc..
Hledat nové podoby,jiné rozměry..Stále je kam jít..Obzvláště,když se naše snažení týká spolu-práce..
Pokud Vás toto téma zaujalo, přidávám pár odkazů z našeho regionu,aby jste se mohli podívat..

Viva-Ostrava
Naše místo-Havířov..

A co vy?
Zaujalo vás toto téma?
Máte zkušenosti s coworkingem?
Navštívili jste,nebo navštěvujete takové místo?
Jaké jsou vaše dojmy?
Chcete se přidat?

Přeji Vám krásný den a spoustu tvořivé a inspirativní spolu-práce s kýmkoliv a na čemkoliv..
S láskou Bi


4 komentáře:

  1. Zaujalo ... nemám ... nenavštívila ... wááááááááu ... chceme, chceme, chceme! :D Haha :-)

    ... Bi, poslušně hlásím, že jsem Ti konečně - já lajdačisko na entou" odpověděla na mail ...

    OdpovědětVymazat
  2. :-)ahoj Verunko..díky moc za mailíka i komentík..myslím na Tebe..v Olmíku není cw centrum?
    Zkusím zjistit:-)
    pa milá..krásné dny..Bi

    OdpovědětVymazat
  3. Držím palce ať se Vám povede pro coworkingový prostor nalézt co nejvíce zájemců. Sami se o to snažíme u nás v Kolíně - http://coworkingkolin.cz/.

    Fungujeme několik měsíců a pořád se učíme jak na to.

    Jirka

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj Jirko.
    Už jsem si vás našla budu vás sledovat:-)Díky za Tvůj komentář a budu moc ráda za jakékoliv zprávy od vás..
    My jsme momentálně ve fázi vybírání vhodných prostor..
    Mějte se fajn a hodně úspěchů vám všem do Kolína..
    Bi

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..