pondělí 27. května 2013

Měsíční fáze..






Přeji vám všem krásné ráno..

Dnes jsem si vybrala téma,které se týká spíše žen,ale myslím,že ani mužům neuškodí dozvědět se něco více o našich prožitcích a více nás pochopit..
Znáte to nejspíše samy..
Týden před menstruací jste otrávené,ubrečené,bolavé,někoho bolí hlava,někoho břicho,někoho všechno a hlavně ty nálady co s nimi?!!
Opět jsem celý týden pociťovala velkou bolest hlavy,tlaky a obrovskou únavu spojenou se zimnicí..
Tématem menstruace se zabývám dlouho..Mívala jsem velké bolesti a opravdu smutné stavy.
V období před menstruací u nás doma probíhaly ty nejhorší hádky..
Věřte nebo nevěřte,od té doby,co žiji s dětmi sama,tak bolesti ustoupily natolik,že mám občas problém poznat,jestli to už přišlo..
To bych nebyla já,abych nezečala pátrat po tom,jak je to možné ?..
Jedno krásné přísloví praví,že chceme-li se učit, učitel se vždy najde:-)
Nejinak tomu bylo i u mě:-)
Dlouho jsem si přála jít na přednášku s touto tématikou a konkrétně k jedné paní lektorce..
Světe div se,zrovna příští týden bude přednášet v mém rodném městě..
Moc se těším co všechno pochopím a dozvím se,jak naše úžasné ženské tělo funguje..
Určitě vám o tom ještě napíšu..
Ráda bych se ale rozepsala o dnešním zážitku,který se mi stal s mým manželem a díky němuž jsem opět sama sebe více pochopila..
Dnes v noci jsem měla velmi ošklivé sny o mém muži..Byla jsem tam s ním..bylo to velmi těžké,čistící a v několika chvílích jsem si ve snu vědomě přála,abych se probudila..Nepovedlo se..Bylo to opravdu velmi živé..
Po procitnutí jsem zjistila,že začínám krvácet.O den dříve,nicméně opět skoro bezbolestně..
Když jsem jela ze školky,kde jsem vezla děti,domů,pocítila jsem velikou touhu svého skoro bývalého muže alespoň na chvíli vidět..
Jela jsem po dálnici kolem benzínky,kde jezdívá snídat..Byl tam..
Viděla jsem jen jeho záda,než jsem projela,ale najdenou se spustila obrovská lavina pláče a plakala jsem až domů..chtěla jsem to jako vždy, svést na menstruaci a v tu chvíli mi došlo,jak jsme my ženy dokonalé..
V období menstruace se čistíme nejen fyzicky s odcházející krví,ale také psychicky..
Otevřou se nevyřešené bolesti a trápení,smutky a křivdy,také zlost a agresivita..
Naše tělo nás tímto způsobem zbavuje napětí..Pokud je něco v nesouladu,cítíme v období menstruace velké bolesti,znehybňujeme se,abychom nemusely psychické záležitosti řešit a svalujeme to na období měsíčků..
Mám sama na sobě vypozorováno,že pokud jsem se třeba na někoho zlobila a svůj hněv potlačovala,neřešila situaci,v tomto cyklu jsem byla podrážděná,jako vzteklý pes..
Pokud jsem zanedbávala sebe,svůj odpočinek a péči o své tělo,stávalo se mi to co teď,že mě provázela velká únava a bolest hlavy..
Dnes jsem si na vlastní kůži zažila,jak potřebné je věnovat pozornost emocím během menstruace..
Byla to pro mě krásná zpráva mého těla,kolik smutnu v sobě ještě mám,jak moc mi můj manžel chybí..
A co s tím ?řeknete si..
Myslím si,že pokaždé,když nechám emoce plynout,když pláču,nebo se vyvztekám,aby to nikomu neublížilo,někde o samotě,nebo se z toho vypíšu,nebo někdo své emoce používá ke tvoření,nic z toho není špatně a pomáhá nám to více,než kdybychom vše sváděly jen na náš cyklus a odsouvaly do ústraní..
Z potlačovaných emocí,jsou velmi často nemoci a někdy i hodně vážné..
Proto děkujme za naše dokonalá ženská těla,která tak pomáhají..
Kdyby vás někoho tato tématika zajímala,můžete se podívat na stránky  cyklická žena,mnohé je už třeba znáte..
Najdete zde i místa,kde probíhají přednášky ..
Pokud jste někdo z Frýdku-Místku a okolí,tak se s vámi moc ráda potkám 31.5.2013 v Berkaně,kde od 18hodin bude seminář Cyklická žena probíhat:-) http://www.centrum-berkana.cz/

Mějte krásné dny ,milujte svá těla a děkujte své menstruaci..Moc pomáhá:-)
S láskou Bi

6 komentářů:

  1. Milá Bi, ty to umíš tak krásně popsat a odhalit...:-) Škoda, že to mám do FM tak daleko, skoro přes celou republiku. Tak si to hezky užij a napiš nám o tom. Budu se těšit:) A moc děkuji za krásný komentář u mě, jsi moc milá:) měj se krásně pa Jana

    OdpovědětVymazat
  2. Brigitko, díky moc za tento příspěvek... Zrovna minulý víkend jsem byla na jedné přednášce o cykličnosti v Praze, takže téma je u mě aktuální... je to poprvé, co jsem se v týdnu začala těšit na svoji menstruaci a na to, jak vědomě i nevědomě si celý cyklus mohu poprvé užít s vědomím, že nemusím mít strach ze změn, které to provází, z chvilek, kdy se mi nic nechce.. Dříve jsem nechápala, proč z čista jasna někdy mám energie na rozdávání a najednou je to fuč a nemám chuť ani jít mezi lidi a už vůbec něco dělat... Myslím, že je to pro ženy úžasný dar a je moc dobře, že se o tom začíná mluvit a my máme šanci poznat samy sebe... Děkuji ještě jednou za Tvůj krásný příklad čištění... a přeji další krásné dny v dalších fázích menstruačního cyklu :-), Jana

    OdpovědětVymazat
  3. veľmi zaujímavé, ešte nikdy som sa takto nad tým nezamýšľala, ale niečo na tom bude :)

    OdpovědětVymazat
  4. Velmi pěkně napsaný a zajímavý článek. Brigit soucítím s tebou. Sama dobře víš, jak to mám teď já. Každým dnem očekávám menstruaci a je mi hrozně smutno, chce se mi plakat a myslím na bývalého přítele..dneska se mi zdál sen o jeho rodičích. byl hrozně živý a dost divný..nechápala jsem ho. A najednou přijdu sem k tobě na blog a přečtu si to samé, co teď citím. je to víc než zvláštní.

    OdpovědětVymazat
  5. Milá Brigit, jsem moc ráda, že jsi se dotkla i tohohle, pro nás holky, důležitého tématu :-)
    Takhle jsem o menstruaci nikdy moc nepřemýšlela, jako o ventilu emocí. Ale kdysi kdesi se ke mě dostaly informace o tom, že menstruace je pro ženy tím více bolestivější, čím více jsou vůči ní a tedy i svému ženství negativně naladěné. A snaží se ho potlačovat.
    Na střední jsem měla vždy menstruaci bolestivou, neměla jsem ji ráda. Postupně jsem se naučila přijímat ji jako něco přirozeného a k ženství náležejícího. Začala jsem se sama víc mít ráda a naslouchat si... A ono to pomáhá.
    Většinou o svých dnech téměř nevím :-) Což je ještě umocněno používáním kalíšku :-)
    Ale moc se těším, o jaké informace se s námi podělíš po přednášce.
    A co se manžela týče, přeji hodně síli k překonání smutků. Stejně tě obdivuju, jak to zvládáš a bez hořkosti vše přijímáš jako něco, co tě posílí a naučí něco nového.
    Měj se krásně, Bára

    OdpovědětVymazat
  6. Milá Brigitko, je neuvěřitelné, jak jsi vnímavá. K sobě i k druhým. Jak dokážeš věci, pocity, emoce a zážitky procítit až do jejich samé podstaty a hloubky a nacházet v nich velké pravdy a s nimi se pak o ně dělit se svými čtenáři. Jsi obdivuhodná. I tvůj dnešní článek mě zase dojal, spoustu věcí osvětlil a já si s tebou připadám, jako kdybych seděla na tvém pohodlném sofa, pila kávu připravenou tvými tlapkami a povídaly bychom si a povídaly a úplně zapomněly na čas. Jsem moc ráda, že Tě tu máme, Ty má blogová mamko.
    PS: děkuju za nádherné vzkazy, které u mě na blogu necháváš. Moc si jich vážím, mám z nich obrovskou radost. A i když prožívám hodně rychlé a zběsilé období a nestíhám komentovat všechny Tvé články, často (hlavně v noci, když je ticho a všechno spinká) sem k Tobě chodím pro klid v duši. Mám Tě ráda. :-*

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..