sobota 6. dubna 2013

Něco málo o sebevědomí..





Krásný víkend milí čtenáři..

Také vám slovo sebevědomí rozhýbe žaludek,rozběhne spoustu otazníků v hlavě a nevíte si s ním rady?
Člověk sebevědomý,v mém překladu znamená,člověk,který si je sám sebe vědomý..
Ale jak se to dělá?
Nejlepším nácvikovým polem jsou ženské kolektivy:-)
Právě jsem zahájila kurz na manikérku a pedikérku..
Je nás tam 12..Školitelé příjemní,prostředí útulné,určitě se mi tam bude líbit:-)
Víkendový kurz trvá od pátku do ne každý týden až do 16.června,kdy budou zkoušky..
Docela se nasmějeme a také se na sobě lecos můžeme naučit..
Mezi holkama máme pár,které nehty už dělají,jen potřebují "papír" a tak nám,nepolíbeným občas předvádí co "dovedou":-)
Říkame jim "hujerky":-)
Máme tam i mladinkou slečnu ze Slovenska,která je mi svým temperamentem velmi blízká,ale svými rýpavými poznámkami si velice škodí..Zrovna včera pár holek,které jsou s námi na kurzu myslím docela dost podráždila..Jedna z nich mi potom řekla"ta má teda přehnané sebevědomí"..
Nene milí moji..
Tak to není..
Právě lidé,kteří nejvíce křičí,chodí výstředně oblékáni a kolem sebe šíří rádoby veselé,ale v celku urýpané poznámky,kterými napadají jiné,tak právě tito lidé mají velké problémy se sebevědomím..
Mají potřebu se neustále zviditelňovat..
Znám to dobře..Když jsem byla v jejím věku a dělala jsem si kosmetický kurz,tak jsem na sebe taky pořád upozorňovala..Nevěřila jsem si a potřebovala jsem si svou hodnotu získavat skrze pozornost jiných..
Měla jsem to tak i ve vztazích..Pokud mě dotyčný miloval,tak jsem se cítila dobře,pak mě začal podvádět a já místo abych se na něho vykašlala,tak jsem uváděla sama sebe do hrozných stavů,protože jsem tiše trpěla a doufala,že nejsem tak hrozná a on se mnou zůstane..Nebylo to pěkné období..
Sebevědomí je mým velkým tématem..Také sebehodnota..Sebehodnotu jsem si řešila v mém nepovedeném manželství..
Dlouho jsem nikde mezi lidmi ve větším kolektivu nebyla a pokud ano,tak jsem měla štěstí na spoustu stejně naladěných a příjemných žen,ale myslím,že v tomto kurzu se hodně naučím:-)
Včera jsem si s radostí uvědomila,že některé složky mého sebevědomí mám uzdravené a jsem spokojená..
Rýpaní mladinké holčiny se mě nedotýkalo,hrdě jsem se promenádovala v bílém oblečení,protože jsem si myslela,že když máme mít oblečení na převlečení má být bílé ,jako v salonu:-)Dokonce jsem zvládla v některé chvíli říci paní školitelce hezké NE,když mě přemlouvala,abych si nechala udělat gelové nehtíky...
Nakonec jsme se domluvily na jednom,jenom na ukázku :-)s tím vám zrovna ťukám do klávesnice písmenka:-)
Dřív bych tohle nikdy nedokázala..Buď jsem byla ustrašená,nebo jsem přehrávala a byla afektovaná..
Ve styku s jinými mi to sebevědomí docele jde,ale jakmile příjde někdo z mých nejbližších,často se stávalo,že jsem se poznámkami nechala zraňovat a ubližovaly mi..

Pořád je na čem pracovat..Odhalte svoje slabé místečko a vzhůru do toho.
A jak praví dvě ze čtyř dohod,NEVYTVÁŘEJTE SI DOMNĚNKY A NEBERTE SI VĚCI OSOBNĚ...

Jak to máte se sebevědomím vy?Jak moc se máte rádi a jste si sami sebe vědomí?

Krásný víkend a nezpomeňte se každý den za něco pochválit:-)

Bi

12 komentářů:

  1. Milá Bi, moc ráda čtu tvoje článečky, které mě nutí k zamyšlení...třeba v neděli ráno:-) Je to tak, když je člověk spokojený s tím co dělá, jak si nastaví život, tak přijde i to sebevědomí a vnitřní pohoda a klid. A také tolerance a pochopení vůči chybám ostatních. Tak přeji ať se ti daří v kurzu, v tvé práci a hlavně v životě. Krásnou neděli pa Jana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Janičko milá..
      Jsem ráda,že se Ti líbí moje psaní..Jsou to mé prožitky..každý je máme jiné..To je na tom všem nejhezčí,že jedna věc,pocit,názor,můžou mít tisíce podob..Lidská jedinečnost by se měla vyučovat:-)
      Krásné dny a děkuji za Tvé řádky..
      Bi

      Vymazat
  2. Moje milá Bi,
    s mým sebevědomím je to jak kdy .... někdy mám pocit, že zvládnu všechno a cítím se moc dobře jindy jsem malá šedá myš a mám pocit, že nic nezvládnu ..... záleží na tom, jak se zrovna ten den cítím .... nedávno jsem si všimla, že se tak i oblékám, když se cítím normálně volím zelenou, modrou a fialkovou barvu, když se cítím extra dobře vyrážím ven v bílé a červené a když nemám zrovna nejlepší den jdu v černé nebo šedé ..... Marki

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Drahá Markétko..
      to je skvělý postřech s tím oblečením..Můžeme to určitě pozorovat i na lidech kolem a když se podíváš kolik černé a šedé je v ulicích,tak to s tím sebevědomím moc navypadá:-)ale můžeme si třeba říct,že tyhle barvy lidé rádi nosí:-)Každopádně Tebe mám raději barevnou:-)Už se těším na dnešní kávičku,tak šupky do barev:-)
      Bi

      Vymazat
  3. Já se mám svým způsobem ráda,ale svým způsobem sama sobě vadím. Seběvědomí, když není přehnané, je hezké a údajně i přitažlivé. S tím souvisí i mé problémy s intimitou.

    Obdivuju tě, že si děláš takový kurz. A už máš i kosmetický? Pání!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Dullsinko zlatečko..
      Ty jsi ještě jiná skupina...Mladinká,hledající,učící se přijímat sama sebe a okolí,ale víš co?Máš náskok,takže toho pěkně využij pro sebe,protože už víš jak věcí fungují a měj se ráda..Žádný člověk na světě Ti nedá tolik lásky,kolik dokážeš dát sama sobě..
      Měj se krásně..
      Bi

      Vymazat
  4. Musím se přiznat, že se slovem sebevědomí mám problém. Pod tím slovem si představuji člověka, který si o sobě myslí víc, než je. Zjednodušeně řečeno. Osobně sázím na sebedůvěru, tedy důvěru v reálné schopnosti. V to, co opravdu je.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Milá Radko..
      Když si sami sobě věříme,tak máme sebedůvěru,jsme si sami sebe vědomí,protože si věříme a jsme sebevědomí:-)sebedůvěra a sebevědomí jsou dvojčátka řekla bych:-)Naprosto souhlasím s reálnými schopnostmi člověka,jen se někdy máme pocit podceňovat,či přeceňovat..
      Děkuji za Tvé řádky a přeji krásné dny
      Bi

      Vymazat
  5. Zase další úžasný článek, Brigitko. Jsi taková naše terapie, taková sladká medicínka ;-). Na svém sebevědomí musím pořád pracovat a umění říkat "Ne" - to je to hlavní, co se musím naučit. Ačkoliv na tu nabídku gelových nehtů bych asi zvládla říct "ne" ;-).
    Brigitko, měj se krásně a buď tu pro nás pořád, ano? ;-)
    S láskou Vivi

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vivinko milá,Ty jsi mě zase potěšila..
      To by měl číst můj choť,pro toho jsem spíše pelyňkem :-(
      Říkat NE je velkým uměním..S cizími mi to jde dobře..Horší jsou mí nejbližší...Děkuji ti za Tvé řádky a přeji spoustu dnů plných sluníčka,ať ti kvete dušička:-)
      Bi

      Vymazat
  6. Ahoj Brigit, tak sebevědomí po tolika letech strávených doma s dětmi mi určitě chybí. Právě je to pro mne aktuální, kdy si sháním práci a zatím je to velký problém. Musím se to učit, mít to správné zdravé sebevědomí. Přeji ti, ať se ti kurz líbí. Já se taky ještě na nějaký chystám. Opatruj se. Slávka

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Slávečko...
      Jdi do toho a ničeho se neboj!!!Je smutné,že se máme sebevědomí učit,když bychom ho měly mít od mala v sobě..Životními zkušenostmi uťáplé co?Znám to moc dobře..My jsme holky šikovné a zvládneme to..A víš co?kolik žen dneska vydrží dlouho doma u dětí,aby jim daly pocit bezpečí a lásky?Na tom si postav svoje sebevědomí milá má!!!:-)
      Krásné dny a hurá do kurzu:-)
      Bi

      Vymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..