úterý 30. dubna 2013

"Časování"


Krásné prvomájové ráno vám všem..
Dnes nám začíná měsíc lásky a já ,protože se právě rozvádím,hledám lásku všude,kde se dá,ale hlavně v sobě:-)
Proto jsem se rozhodla napsat vám něco o metodě "časování",která úzce souvisí s našimi hodnotami a sebeláskou..
Jak dobře víte,navštěvuji zrovna kurz zaměřený na podnikání..
Mimo jiné za námi dochází skvělá paní lektorka ŠÁRKA,kterou všichni milujeme a řeší s námi psychologické peripetie našeho ženského osamostatňování..
Je to energická a milá žena,která nás dokáže neskutečně namotivovat..
Tentokráte jsme měli na programu Timemeneging (vůbec nevím ,jestli jsem to napsala správně)..
Protože toto slovo sotva napíšu,tak jsem se rozhodla si ho počeštit:-) Je to pro mě prostě časování..
O co se vlastně jedná?
Napíšu vám to zcela jednoduše,tak ,jak jsem si to přizpůsobila já..
Jde o to,abychom si dokázali uvědomit kolik času,kterými činnostmi trávíme,kde povolit a kde naopak přidat,kde jsou naše časové a hodnotové rezervy a co vlastně můžeme a chceme změnit..
Jak na to?
Pro začátek vám bude stačit,když si vezmete papír a budete si poctivě zapisovat všechny činnosti,které za týden děláte a kolik vám zaberou času..Včetně chvil,které trávíte zavření na záchodě nad knihou:-) (platí většinou pro pány),nebo kolik času trávíte uspáváním dětí a pobíhání s hadrem od ničeho k ničemu,protože doma musí být pořádek..
Když si na konci týdne sednete a sečtete časy,tak třeba zjistíte,že nechcete 6hodin týdně vytírat podlahy,nechcete 7 hodin problkat s kamarádkami na kávičce,nebo nehodláte 3hodiny týdně umývat nádobí..
Co se stane pak?
Uvědomíte si,které činnosti jsou opravdu důležité a nezbytné,které naopak nepotřebujete a se kterými vám může pomoci někdo jiný z vaší rodiny..
A proč to všechno?
Třeba proto,abychom dětem mohly přečíst pohádku,na kterou nezbýval čas,nebo si zacvičit,nebo si něco přečíst,nebo si zajít s milým na večeři nebo,nebo,nebo...
Každý si určitě najdete to své..
Stačí se jen rozhodnout a uvědomit si,že to chci jinak a prostě to začít dělat:-)
Zatím jsem ve svém seznamu nešla do hloubky.
Začínám v pondělí,ať to mám ucelené:-),ale už teď vím,že na hřiště si budu brát knihu,protože dětem dělám jen dohled a mohu čas využít pro vzdělávání sebe samotné,že nebudeme s dětmi koukat na "Prostřeno",protože lépe využijeme hodinu času čtením pohádek a koupáním spojeným s hrou na piráty..
Kdo ví kolik času pro sebe ještě ušetřím?
Moc se těším na tento experiment..Jestli chcete,můžete se přidat a pak mi o tom napsat..
Pro mě bude letošní květen měsícem upřímnosti sama k sobě,měsícem změn v hodnotách a o lásce to bude určitě taky:-)
Přeji krásný prvomájový den..

Bi

3 komentáře:

  1. Prima experiment, asi bych to měla taky zkusit:-) Ale nad trávením svého času se zamýšlím docela ČASTO, TAK DOUFÁM, ŽE HO TRÁVÍM EFEKTIVNĚ. I já se rozvádím...už 7 měsíců a ten čas je velmi, velmi náročný. Držím ti palce.

    OdpovědětVymazat
  2. Milá Bi tvé články vedou vždy k zamyšlení..ráda chodím na Tvůj blog.Zrovna požívám čas se smutku a smíření.
    Měj pěkné dny.Jarka

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný článek Brigit..Můusím to říkat znovu, zas a znova: hrozně tě obdivuju. Jsi silná a ještě dokážeš rozdávat radost kolem sebe.

    Díky! A přeju hodně síly.

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..