úterý 26. března 2013

Slovo...






Na počátku všeho bylo slovo...

Všichni tuto větu máme kdesi uloženou..
Slovy se dorozumíváme, prezentujeme, slovy se však i trápíme a ubližujeme..
Slovy si tvoříme svou minulost,přítomnost i budoucnost..
Tak velkou moc má slovo...
Slovo dokáže zhmotnit myšlenku..Je to prostředek komunikace,nezřídkakdy i manipulace..

Jak už jsem vám psala v předešlém příspěvku,tak teď "jedu "ve čtyřech dohodách...
Dohoda první zní:
NEBUDETE HŘEŠIT SLOVEM...
Dnešní den jsem se zaměřila konkrétně na tuto dohodu a snažila jsem si všímat co říkám,ale hlavně jak to říkám..
Bylo to velmi obtížné.. Přestat hřešit slovem proti jiným lidem a hlavně proti sobě..
Zkuste někdy poslouchat,jak se spolu lidé baví..
Naprosto běžně se v denním hovoru ponižují,urážejí, zesměšňují a většinou všechno toto používají proti své vlastní osobě..
Jak můžeme mít dostatečné sebevědomí,když neustále sami sebe takto zpochybňujeme?
S jakou úctou přistupujeme k sobě,tak se pak bavíme s vlastními dětmi a lidmi nám nejbližšími...
Okřikujeme děti za hlouposti a vštěpujeme jim do hlavy "nové dohody",kterým pak uvěří ,jako třeba"nezpívej,máš hrozný hlas,bolí mě z Tebe hlava" a dítě zpívat přestane a už je "zakleté" a po celý zbytek života bude přesvědčené,že zpívat neumí,jenom proto,že mu to maminka,která měla migrénu a neměla trpělivost ve zlosti vpálila...
Kolik takových "zaklínadel"jste ve svém dětství o sobě slyšeli a teď je šíříte na svoje děti?
Když si uvědomíte,jakou obrovskou moc má třeba lidská pomluva,tak je to až zarážející..
Netřeba se z toho ale hroutit,jak říká pan Dušek:-)
Stačí,když přestaneme sebe i ostatní "zaklínat" svými špatnými slovy a nahradíme je láskyplným projevem..
Tak jednoduše to zní a tak težko se to vzhledem k našim naučeným vzorcům chování dělá...

Ale víte co?Já jsem se rozhodla,že zvládnu první dohodu a Nebudu hřešit slovem..
Co na tom,že to nepůjde ze dne na den..
Za pokus to stojí ..
A jak poznáte,když se vám začne dařit plnit první dohodu?
Z čista jasna kolem vás bude více lásky,klidu a porozumnění,protože "zaklínadla a kouzelníci" už se k vám nepřiblíží..

Vzhůru do toho..PŘESTAŇME HŘEŠIT SLOVEM..
Krásné dny vám všem..
Vaše BI

6 komentářů:

  1. Moje milá Bi, slyším v poslední době hodně o čtyřech dohodách, budu se snažit s tebou, musím se kát, patřím také mezi ty, kteří se často ponižují, v určitých chvílích nevěří... Moje milá, čtu dál tvé stránky a bolí mě srdíčko, ale na druhé straně jsem šťastná, že bereš život jak je a snažíš se "držet". Přeji Ti z celého srdce moře síly, i když tě neznám Bi, mám Tě moc ráda, děkuji, že JSI, děkuji že jsi tu pro nás... ♥

    OdpovědětVymazat
  2. Haničko nejdražší..
    Tvé řádky mě obrovsky pohladily..Děkuji moc..Je to velká legrace,jak se my"střelkyně"všude najdeme..Určitě musím vymyslet blogový slet,abychom se potkaly i osobně,prozože mi neskutečně pomáháte mé blogové přítelkyně..
    Děkuji ti z celého srdce a těším se na setkání...
    Bi

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Bi, narazila jsem na Váš článek prostřednictvím Lenky - Žena007 a jsem neskonale vděčná, že tomu tak bylo. Toto je vlastně druhý článek, který zde čtu a je mi velice blízký. Budu se snažit nehřešit slovem, ale tak jak píšete, je to mnohem těžší se vymanit se zajetých kolejí než se zdá ;o)) Moc děkuji, že jsem objevila tyto stránky, ale náhoda to určitě nebyla ;o)) Krásný den, Monika.

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Moniko..
    Vítám Vás u mě a jsem šťastná,že Vám mé řádky řekly to,co jste potřebovala vědět..Doufám,že Vaše komentáře budu číst častěji,protože odezvy a reakce "mých čtenářů" jsou mi velkým motorem a inspirací..děkuji za Vaše řádky..
    Přeji Vám krásné dny a brzy napřečtenou:-)
    Bi

    OdpovědětVymazat
  5. Mohu jen potvrdit, že Čtyři dohody jsou skvělá příručka pro život a není na škodu občas si je připomenout. Četla jsem je před delší dobou, převedení do reality nebylo jednoduché, ale jsem ráda, že jsem na tu knihu narazila.

    OdpovědětVymazat
  6. Raduško..Knihu jsem četla několikrát a musím přiznat,že až audio podání drahého pana Duška mě nakoplo k činu:-)Snažím se snažím,někdy upadnu,tak se zvednu a jdu dál..Snad ty mé pády má kolena vydrží:-)
    Krásné dny a držím nám všem palce:-)
    Bi

    OdpovědětVymazat

Děkuji Vám za návštěvu a přeji krásný den..